söndag, september 04, 2016

Finaste växterna planterade


Jag har verkligen inte ägnat min odlingslott särskilt mycket omsorg det här året. Trots detta blommar det lite varstans i odlingslotten. Potatisen blev satt 1 maj men sedan blev jag sjuk stora delar av maj, så det dröjde innan fröna kom ner i jorden; med klen skörd som följd. Nu är hösten här och jag har tagit nya tag och länsat min terapeuts trädgård på växter. Okey, kanske inte länsat precis för hon har jättemånga vackra blommor kvar i sin trädgård efter att jag har plockat med mig ex-antal plantor. 

Efter morgonens poolbad (hm... jag hör nu min terapeut komma med invändningen att poolbadet skedde först på sen fm.)... iallafall har jag plockat jordgubbsrevor, grävt upp plantor av örter och rosa blommor till odlingslotten hemma i stan. Och efter att ha transporterat växterna i bil, genom två tågbyten och slutligen ett tunnelbaneåk, planterade jag ner växterna i odlingslotten när jag kom hem. Känner mig mycket nöjd.