lördag, maj 28, 2016

Monthly Makers månadstema för maj är Färg!

Månadens tema på Monthly Makers är färg och passar bra med mitt nya måtto: "allt blir bättre i orange". Som vanligt är jag ute i sista stund med mitt projekt. Maj månad har varit väldigt intensiv, med sjukdom, drömresa till Reggio Emilia och en massiv trötthet som följd. Men med en dag kvar av projekttiden satte jag igång, efter ett besök till Myrorna på Hornsgatan. Där hittade jag nämligen ett Stringbord av enkel modell till en billig penning. Som jag naturligtvis vanhelgade så fort jag kom hem. Gick ner till mitt nya förråd som jag hyr och gick loss med sprayburken.

Jag är fullt medveten om att man inte får göra vad som helst med kultförklarade saker och att spraymåla klassikern String är magstarkt för de flesta. Men jag tänker såklart, varför inte ta tillvara den galenhet som har blivit mig given? Och helt ärligt, vem vill egentligen ha ett vitt Stringbord när man kan få ett orangefärgat? Bordet ska stå på hedersplatsen i mitt vardagsrum och fungera som ett stereobord.