tisdag, april 05, 2016

Vill Du lära känna mig lite mer?

Min favorit pastarätt är:
Kantarellfyllda cannalonirullar på en bädd av tomatsalsa.

Om jag var tvungen att välja en matkultur att äta resten av livet, vilken skulle jag välja?
Det står mellan det Italienska- och det vietnamesiska köket. Jag kör på det otippade Vietnamesiska matutbudet.

Mina favorit chips:
Lättsaltade ekologiska potatischips med Ranchdip.

Min favorit taco innehåller:
Mjukt tacobröd, köttfärs, ost, lök, majs, ekologiska körsbärstomater, gurka, sallad, gräddfil, guacamole och stark tacosås.
Alt.
Hårda majsskal, blandade bönor, gurka, majs, ekologiska körsbärstomater, ost, stark tacosås och keso (+micro)

Min favoriträtt av potatis:
Östens mammas pitepalt med smält smör och lingonsylt.

När jag vill lyxa till min tillvaro äter jag:
Egenhändigt gjord räksmörgås gjord av rostat bröd, färska nyskalade räkor, avokado, ägg, ekologiska körsbärstomater, Paulas kräftstjärtssås, majonäs.

Om jag har mycket tid lagar jag:
Kyckling i lergryta med fransk cider och rotgrönsaker och färska kryddor.

Min favorit syselsättning är:
Att vara kreativ, gärna i kombination med att vara ute i naturen.

Hantverk jag håller på att utvecklas i:
Glaskonst, Tiffany tekniken.

Semestrar helst:
Utomlands, vill ha sol och värme. Men vill också hänga vid mitt tält ute i naturen. Sommarstuga är inte min grej, jag vill se nya saker, platser och kulturer.

Land jag skulle vilja resa till:
Min fd. Chef Maria har läskat mig med bilder i flera år så valet är enkelt: Vietnam!

Hatar mest:
Människor som utnyttjar, kränker och förnedrar andra.

Älskar mest:
Människor som gör världen vacker, som lyfter, uppmuntrar, stärker människor. Och så älskar jag Jesus och min församling, lakrits, tjärtabletter och mjukglass.

Bästa web.upplevelsen:
Monthly Makers, ett kreativt, utmanande forum som överraskar varje månad med ett nytt tema för kreativt skapande, där det kryllar av inspiration.

Favorit citat:
"Man ges bara en gnutta galenskap, och den galenskapen gäller det att ta tillvara" Robin Williams

Favorit Bibelord:
"Ljuset lyser i mörkret och mörkret har inte övervunnit det". Joh.1:5

Bästa köpet ever:
Muurikan, så att jag kan laga mat till många utomhus. Mums!

Mina bästa egenskaper, enligt mig själv:
Gästfri. Jag gillar att öppna mitt hem, dela med mig av det jag har och kan till andra som behöver eller bara vill hänga med någon. Kreativ. Att jag är duktig på att skapa och leda andra in i ett skapande. Tålmodig.

Mina sämsta sidor:
Att jag är slarvig och jämt gör saker i sista minuten.

Mitt drömyrke är:
Förskollärare, I am living my dream!

Favorit djur:
Katt, i synnerhet Mistral och Özil.