onsdag, februari 10, 2016

Paris dag 3, den stora shoppingdagen

Jag började dagen här, på Moulin-Rouge. Jag funderade länge på att se en show, men 115€ kändes inte som om det var min prisklass. Så jag åkte vidare mot nästa mål för dagen, Printemps och Galeries Lafayette.
Det var två väldigt fina varuhus i en prisklass way over mine. Men fönstershoppning kostar ju ingenting och expediten på Dior berömde min Marimekko klänning. Så det var verkligen roligt att strosa omkring bland glitter och glamour ett par timmar.
Jag handlade förstås ingenting i någon av butikerna, men häpnade över att det var så många som verkade ha råd att göra det. Men det finns otroligt vackra kläder i dessa lyxmärkesbutiker, till galet dyra priser. Jag handlade dock lite kläder idag i en butik lite längre ner på gatan, utan att spräcka min budget. Lunchen åt jag på Brasserie Printemps. Jag ville äta där mest för att njuta av det vackra taket. Men lunchen var värd varenda euro.
Efter lunchen shoppade jag som sagt lite kläder. Det är kul att shoppa i Paris, butikerna är fylld av färgglada plagg och inte av kläder i svart/grå färgskala som i butikerna hemma. Så därför köpte jag en svart tröja/blus! :) (Och en färgglad kortärmad randig tröja.)