onsdag, juni 10, 2015

Och så var Raku kursen slut för i år.

Det är något speciellt med atmosfären på folkhögskolor och i synnerhet med atmosfären på Ågesta, jag känner mig hemma där på ett positivt och tryggt sätt. I min lägenhet sprids en lite rökig doft från mina alster från kursen. Har ställt upp alla pryttlar på en av mina vägghyllor och det finns så många skulpturer som jag känner stolthet över och saker min själ älskar från djupet. Jag åstadkom mycket på kursen förutom alla vackra skulpturer. Jag övervann rädslor, ångest och tog mig till och med igenom en livskris med hjälp av fantastiska Anne och en glass på Pressbyrån. Jag lärde mig viktiga saker för livet i mötena med omsorgsfulla och stöttande lärare och personal. Jag bär med mig en känsla av värme från kursen och en pyrande stolthet över min bedrift. Jag längtar tillbaka, för det är något speciellt med Ågesta som sagt.