fredag, december 21, 2012

Jag tjänade 350 kr idag

Jag tjänade 350 kr idag på att min psykiatriker var mer än 30 minuter sen. Hade marginalen på min sida, ty han var 33 minuter sen. Efter viss diskussion med receptionisten fick jag mina pengar tillbaka, hon kände inte till sjukvårdens egna regler och ville stryka stämpeln i stämpelkortet. Men det gick jag inte på, för jag kan reglerna och efter att ha citerat informationsplanschen i väntrummet fick jag mina pengar och mitt stämpelkort förblev ifyllt. Innan jag åkte till psyk bakade jag min terapeuts goda saffransbullar och gav en påse till min psykiatriker också. Tänkte att han behövde lite uppmuntran efter en lång arbetsdag, jag är ju trots allt hans sista patient innan julledigheten. I övrigt hade vi som vanligt en trevlig stund, fick beröm för att jag sagt upp mig och för att jag värderat mig högt! Det var kul.

Pengarna som jag tjänade idag har jag inte kvar, jag köpte ett par turkosa jeans, ett par Ecco skor och en lila tunika för pengarna (och några kronor till, om jag skall vara helt ärlig). Sedan fikade jag lite kvällsmat i Gallerian, det var mycket trevligt och  köpte julklapp till lillsyrran förstås. Är ganska nöjd med dagen faktiskt, nu skall köttbullarna rullas och stekas, sedan är jag faktiskt nästan ikapp julen. Bara knäck och julgodis kvar nu...