lördag, december 22, 2012

Glögg event i Hudding

Idag har jag varit på Glögg event i Huddinge och det var precis så fantastiskt som det låter. Tog en paus i julstressandet och åkte iväg in i skogen, till min kollegas fina hem. Hon städade för fullt, inte för att jag tyckte att det behövdes, men så är jag ju van med mitt eget hem och har det som referenspunkt förstås. Det var fantastiskt roligt att få spendera privat tid med min fina kollega och avnjuta nyvärmd glögg med saffransskorpor till.
Mina nygräddade saffransskorpor
Det godaste jag har ätit på väldigt länge, såg till att få recept såklart och planerar att snarast baka några till mig själv. Det bjöds också på pepparkaks- och apelsincheescake, den var också en smakupplevelse av det bättre slaget. Efter ett tag kom två vänner till min kollega och ja, vad kan jag säga? Jag har nästan aldrig skrattat så mycket i mitt liv. Fantastiskt trevligt och otroligt roligt. Vilken dag! I morgon fyller min kollega år, så jag hade med mig en present som jag har gjort speciellt för henne. Jag tror den kommer att passa henne fint.