torsdag, november 08, 2012

Jag skall ut i världen och se mig om

Jag jagar tiden och försöker få den att räcka till, jag ligger efter som vanligt. Jag har massor att göra ikväll om jag skall vara redo för min resa i morgon. Min mini-semester i november rusket går inte till en söderhavs ö som min själ suktar efter, utan till Helsingfors. En stad jag länge velat besöka, mest för dess Moderna museum och en rad olika kyrkor jag har spanat på. Design museet vill jag inte missa liksom deras National museum och sedan vill jag titta på finsk design i butiker och shoppa loss på finska apoteket (har den bästa förkylnings medicinen på marknaden, fast i Frankrike innehåller näs sprayet morfin...) Ser fram emot resan, men nu måste jag skynda min in i köket och diska så jag inte missar flyget i morgonbitti. Har en viss tendens att fastna här vid datorn hela kvällen om jag inte bestämt sätter punkt och det gör jag nu.