söndag, november 25, 2012

Dagen idag

Det verkar som om jag har svårt att planera mina dagar, ingen dag blir riktigt som jag vill. Det är inte så att jag är alltigenom missnöjd, det är bara det att jag inte hinner med allt jag vill. Istället för att ligga steget före, ligger jag konstant två steg efter. Vet inte alltid om det är dåligt, kanske vill jag en massa onödiga saker? Fast i det stora hela, känns det som om jag jagar efter ett liv som jag vill ha, men aldrig hinner ikapp. Varför blir det så hela tiden? Antar att det har med min uppväxt att göra, man kan nämligen skylla det mesta på saker som hände i barndomen. Min källa är ganska djup att ösa ursäkter från, det var mycket som var fel med min uppväxt och som format mig till den jag är idag, med mina styrkor, svagheter och brister. Kanske kommer min känsla av att jaga livet ur att jag ständigt var tvungen och ligga steget före min ursprungsfamilj och försöka parera deras ondska innan det drabbade mig? Kanske kommer det ur ångesten över att jag aldrig lyckades fullt ut läsa av och undkomma nästa onda gärning? Jag vet inte, kan bara spekulera som i många andra frågor som rör mig som person och mitt eget värde som människa. Dagens "vilja-hinna-med-lista" innan det blir mörkt, hinner jag inte ens påbörja. Det få bli en annan gång och mitt jagande efter att få tiden att räcka till för allt jag vill hinna med, fortsätter i samma hjulspår.