söndag, juli 22, 2012

Mera Öland

Under resan på Öland besökte vi fyrarna Långe Jan på södra udden och Långe Erik på norra udden. Långe Jan byggdes 1745 och är 41,6 meter hög. Långe Erik byggdes 100 år senare, 1845 och är 32,1 meter hög. Det var fina utflykter i fantastiska miljöer och solen sken. Det var alltid mulet och lite regnigt när vi startade våra bilfärder, men när vi kom fram sken solen härligt. Fast lite blåsigt var det allt vid kusten. 
Jag träffade också min kära mail kompis en eftermiddag. Vi hade glassfest inne i Borgholm, fem kulor och en topp av mjukglass. Den var maffig. Min väns dotter sommarjobbade på glassbaren, så det var riktigt lyxigt att bli bjuden på denna läckerhet. Hallon/lakritsglassen var grym, liksom de andra sorterna när jag tänker efter! Det var helt enkelt en grym glass, men väldigt mättande! Utöver glassätandet, hann vi med att samtala om livet skratta, klappa katt och drika te i min väns kök. Vi hade en väldigt trevlig eftermiddag ihop. Det var kul att äntligen få möjlighet att träffas IRL efter alla våra mailkonversationer. Ja, det var himla kul helt enkelt. Längtar tills vi kan ses igen...
På kvällen var vi på Bengt Johansson konsert, den var så himla skön och Bengt levererar alltid. En bra avslutning på kvällen.