onsdag, juni 06, 2012

Glad Nationaldag på er alla

I dag är det Sveriges Nationaldag! Grattis till en ledig dag och fira nu stort denna dag. Jag är glad för att jag bor i Sverige, för det är så lätt att prata svenska, som en av mina femåringar på jobbet sa, när vi pratade om Nationaldagen här om dagen. Nationaldagen firas till minne av dagen då Gustav Vasa valdes till Sveriges kung år 1523, för er som inte vet och gärna vill förstå varför ni är lediga i dag. I dag är det också vernissage på Ljljevalchs och själv skall jag hänga där större delen av dagen och kommer säkert inte att sjunga Nationalsången på hela dagen. Jag skall betitta mitt och 1999 andras löv, på utställningen "Ser du löven för alla löven?" Det skall bli kul och lite spännande. Själva Nationaldags firandet startade jag dock redan klockan sju i morse, tvätt tid 7-10 på självaste Nationaldagen. Det har en naturlig förklaring, jag har inte blivit knäpp, det var enda lediga tiden på två veckor! Jag hade gärna sovit i morse när mobilen ringde...


En mycket lyckad dag. Jag njöt av upp uppmärksamheten eller rättare sagt av sällskapet. Det var många av mina vänner som kom och tittade på mitt löv och som uppskattade arbetet bakom.