tisdag, maj 01, 2012

Det blev inget demonstrationståg idag

Första maj, den stora demonstrationsdagen, eller dagen då man sätter potatisen i jorden. När jag var liten satte vi alltid potatisen den första maj och jag har tagit med mig den traditionen in i mitt nya liv. Har haft en härlig dag idag, så olik gårdagen, det är tur att mitt humör svänger så kraftigt från ena dagen till den andra. Strålande sol har det varit också och det gjorde ju inte dagen sämre precis. Var ute och jobbade i odlingslotterna, egentligen borde jag skriva en rapport till jobbet men det är ju roligare att påta i jorden och idag vann roligare. Fyra timmar timmar senare ångrar jag mig lite, oj vad det känns i kroppen. Flyttade runt på en hel del plantor, flyttade jordgubbsplatorna till den nya odlingslotten, satte potatisen, planterade ut lavendelplantorna och grävde färdigt i den nya odlingslotten. Nu vilar jag i nya sköna sängen och armar och handleder värker, men jag har verkligen njutit av livet idag så det kan vara värt värken. 

Nya odlingslotten