onsdag, februari 08, 2012

Tovat med värdelös ullblandning

Idag har jag jobbat med bakgrunden till mitt löv. Jag tovade min baksida, med värdelös ull från hobbybutik. Skall aldrig göra om det misstaget, inte utan att karda till det i så fall. Tur att jag hade Åddeboull som underlag, annars hade det blivit en fullständig katastrof. På den fina gråa gotlandsullen lade jag den blåa, vita och gröna ullen. På med såpan och det varma vattnet och så började jag tova. Mycket svårt blev det, har aldrig tovat en så stor sak förut. Glad att jag bokade tvättstugan att hålla på i och inte var i lägenheten som jag först tänkte. Det blev mängder av såplödder och vatten. Det som var svårast var att få till värmen på vattnet så att det inte kallnade innan jag kunde tova till det på det stället. Mycket slit blev det och halvtaskigt resultat. Men det få gå. Det går nog att skära ut okey bitar och man kan alltid brodera en del stygn för att fästa de lösa bitarna, det blir nog bara coolt. Aaa, det här projektet kommer nog att gå vägen trots allt, men det lär dröja innan jag tovar mig en indiankoja (vilket jag alltid har drömt om att göra).