måndag, februari 06, 2012

Tillfälligt byggstopp

Har kört fast i mitt projekt lite. Hart svårt att få till taket. Vet inte hur jag skall göra det? Antingen har jag det som det översta förslaget eller så har jag det som det undre förslaget. Kan inte riktigt avgöra vad som blir bäst. Hur som helst behöver jag fler tegelstenar, för jag har ju ett till tak att göra. Jag har satt in trädgårsmöblerna i växhuset idag och satt på taket. Det går sakta framåt, nu har jag bara de där detaljerna med taken kvar. Sedan börjar det svåra, bakgrunden, hur man skall fästa fast huset och luffarslöjds trädet med gungan och ängeln samt baksidan med texten " Alla dagar är inte bra, men det finns något som är bra varje dag."
Efter att ha känt mig missnöjd med taket hela eftermiddagen, rev jag till sist tak eländet helt och hållet. Sedan gjorde jag nya tegelpannor. Det kommer att bli pillrigt att limma fast det och att måla varenda liten pytte del, men jag hoppas att jag blir mer nöjd efteråt än vad jag var med det gamla taket. Förlorade dock en hel dag på detta. Nu börjar verkligen tiden tryta.