torsdag, februari 09, 2012

Nya glasögon, igen.

Idag har jag gjort något stort för att vara jag. Det har inget med skapande att göra, även om jag har gjort vissa framsteg på det området också på sista tiden. Idag stod jag på mig. Det är inte ofta jag känner att det är en självklarhet att jag ska göra det, men idag tänkte jag inte ge mig och det gjorde jag inte heller. Det är jag stolt över.

I morse när jag vaknade fick jag skalmen till mina nya glasögon i handen, det hade gått precis tre veckor sedan jag var hos optikern och fick en helt ny båge för exakt samma fel. Idag ville dem ge mig ytterligare en likadan båge, men då vägrade jag. Jag har nämligen avverkat två par glasögon på sex veckor och jag vill inte ha en till sådan båge (som statistisk sett håller i tre veckor). Så jag krävde helt enkelt att få välja en helt annan båge. Jag blev jätte paff, det var inga som helst problem att få igenom det förslaget. Och nu har jag valt en brun, enkel båge med öppet glas på sidorna. Oss emellan är den nya bågen mycket bättre och väldigt mycket finare på mig, optikern som jag fick idag var betydligt bättre på att välja ut bågar som passade mitt lilla huvud och ansikte. Känner mig så nöjd och jag behövde inte betala någon mellanskillnad heller, trots att den nya bågen var dyrare än den gamla. Känner att jag har flyt.