måndag, februari 27, 2012

Bästa hantverkaren i stan har varit här.

Idag har det bitvis varit lite kaos i min lägenhet. Det var dags att starta operationen: "Rädda soffan". Min ärvda, trettio år gamla soffa (som gick sönder förra veckan) har alltså blivit lagad idag. Det var sann glädje när jag insåg att det gick att rädda min älskade soffa! Nu kan jag fortsätta mitt soffliggande och njuta av livet.

Och jag hade bästa hantverkaren i världen till min hjälp, han fixade inte bara ihop soffan utan han städade hela min lägenhet också. Nu kan jag vara kreativ och sprida spån och grejer omkring mig igen, utan att det ser ut som om det bor en psykiskt instabil människa här. Men vänta, det gör det ju. Men jag kan kalla mig konstnär och konstnärer får vara speciella och bo lite bohemiskt. Det hör till! Känner mig mycket glad för den här dagen. Igår var jag så deppig och idag är jag så glad, jag gillar idag bättre!

Min hantverkare hann också skruva ihop ett skåp till mitt  jobb och sätta upp en krok till hårtorken! Tack för hjälpen, jag uppskattar Dig, Du är bäst och Du vet vem Du är!