torsdag, januari 05, 2012

Skall träffa en ungdomsvän

Var på Fotografiska och såg Nick Brandt och hans Bilder på Afrikas djur.
Idag skall jag träffa en ungdomsvän, det är det närmaste en barndomsvän jag har. Det är ytterst få vänner som jag har kvar, från tiden innan mitt nya liv. Jag hade inte jätte många vänner när jag växte upp, det gick helt enkelt inte att kombinera det med min uppväxt. Och de få vänner jag hade har jag varit tvungen att bryta kontakten med, eftersom deras lojalitet legat hos mina föräldrar och inte hos mig. Men henne har jag kvar och det är trevligt. Vi bor nästan grannar nu för tiden men det blir sällan av att vi ses. Men vi håller kontakten och när vi ses kan vi ta vid där vi slutade sist. Det är liksom den bra sortens vänskap vi har, hon och jag.

Min vän kommer till stan idag och jag skall åka in och möta henne, jag ser fram emot det. Det är skönt att jag får vara ledig och göra sådana här bra saker, det bidrar till min livsglädje och det är sådana saker som bär mig sedan när livet känns trist och jobbigt. Min erfarenhet är att det är nyttigt för mig att göra roliga saker och umgås med människor som jag tycker om. Jag skall försöka göra fler sådan saker i år, att umgås med vänner är ju trots allt en av de saker som jag har lovat mig själv att göra oftare, under 2012.