söndag, januari 22, 2012

Hej, hur bor du?

Jag har lovat två olika personer, två olika saker idag. Båda sakerna kräver att jag flyttar mig från min fantastiska soffa. Men först skall jag berätta om något som jag gjorde igår, jag deltog nämligen i ett väldigt roligt projekt som Stockholms stadsmuseum och Stockholms stadsbibliotek har tillsammans. "Hemmet, eller Hej hur bor du?" är ett projekt som syftar till att samla samtida berättelser för framtidens stockholmare. Man ska skriva om hur man bor, hur man bodde förut, hur ens önskeboende skulle se ut, vad man gör hemma och om man känner sig trygg och så vidare. Det tycker jag var väldigt kul, så om Du bor i Stockholm och känner att Du vill sätta "spår i universum", eller i alla fall beröra framtidens stockholmares liv, passa på och skriv Din berättelse Du också. Sidan man går in på hittar du här: www.stockholmskallan.se. Jag skrev bland annat om min soffa och mitt arbetsrum, eller skapande verkstad som jag numer kallar mitt arbetsrum. De är min lägenhets bästa rum, förutom mitt uterum Odlinglotten vill säga.

Men nu måste jag nog förflytta mig från soffan, om jag skall kunna hålla allt jag har lovat idag. Först träning på gymmet sedan städa arbetsrum och där emellan äta lunch.