måndag, januari 02, 2012

Detta vill jag lova mig själv, 2012

Jag har länge pratat om att jag vill förändra saker, jag har till och med kommit så långt att jag har listat ner många saker på listor och även här på bloggen: Förändra livet och 5 steg för att förändra livet. Men det stannar liksom där, på de där kreativa listorna som innehåller så mycket av min livskunskap. Men nu är det ju nyårs tider, då lovar man ju enligt traditionen saker och jag tänkte ge mig på att försöka lova mig själv saker. Jag gör generellt inte det, för jag känner min karaktär alltför väl. När jag lovar någon annan något så håller jag alltid det, utom ett par gånger och det skäms jag fortfarande över. Men när det gäller att lova mig själv saker, så har jag hittills varit ett hopplöst fall och det är därför jag inte avger nyårslöften. Men nu har jag gjort en ny lista på saker som jag vill lova mig själv, som bygger lite på min modell "Ta en tallrik i taget". Vanligtvis brukar mina listor vara så långa och detaljerade att de blir omöjliga att leva upp till och då ger jag upp på en gång. (Innan jag ens har försökt). Men jag skall göra ett försök och jobba hårt på min karaktär (och eftersom jag skriver ner det här på bloggen, så kan jag ju alltid fuska lite och tänka att jag har lovat er läsare, det vill säga någon annan och då ökar ju sannolikheten att jag håller det jag lovar).

 Här är listan på saker jag vill lova mig själv under 2012:

Kroppen: Massage, motion, ny säng, äta bra saker och bara söta saker 1 gång i veckan.
Själen: Terapi, kreativitet/skapande, resor och återhämtning.
Anden: Transformation kvällar, cellgrupp och ibland Gudstjänster om jag vaknar i tid.
Ekonomin: Betala skulderna, spara pengar till en säng, färg till sänggavel och till en resa till Korsika 2013
Jobbet: Lediga dagar är uppbokad egen tid och mina 19 timmar per vecka är min arbetstid.
Lägenheten: Mår bra av att städas emellanåt.
Vänner: Prioritera tid för möten och bordsgemenskap.
Livet: Fokusera på det goda runt omkring mig och komma ihåg att varje dag medför livserfarenhet!