söndag, november 20, 2011

Luffarslöjds kurs, dag två av två

Vaknade efter en skön natts sömn, hos goda vänner på rätt sida om stan i förhållande till min slöjdkurs, dock med halsont och värk i kroppen. Såg fram emot kursen i alla fall trots förkylningen och efter den stärkande frukosten i samma goda vänners sällskap, tog jag bussen till kursen. Började jobba med min tilltänkta skål. Himla bäckligt att jobba med sex och en halv meter lång metalltråd och tio stycken bind trådar, säger jag bara eller rättare sagt präntar ned i skrift. Förkylningen tog över mina krafter på eftermiddagen och jag gav upp tjugo minuter i fyra, packade ihop och begav mig hem. Jag blev inte klar med skålen, men botten och fötterna på skålen är dock klara.

Väl hemma i förorten där jag bor, fick jag glass av god vän och pustar nu ut i min soffa och snörvlar värsta mycket. Känner mig mycket nöjd med kursen och jag har fina saker som minne från dagarna i slöjdhuset. Jätte fina anteckningar om hur man gör de olika sakerna har jag också knepat ihop i min anteckningsbok från IKEA, kan vara bra att ha fina anteckningar att plocka fram på ålderdomshemmet så att jag kan kräva att personalen hjälper mig göra en visp och sillgafflar.
Min blivande skål blir till, halvägs i mål, 2,5 meter kant tråd kvar.