lördag, november 19, 2011

Luffarslöjd

Idag och i morgon ska jag ha roligt, skall delta på en kurs i Luffarslöjd, eller trådslöjd som det också heter. Jag har sett fram emot den kursen i flera månader och jag känner pirret i magen, så himla kul det kommer att bli. På kvällen skall jag ta en kopp te med goda vänner, som stöttar mitt växande. Just nu känns mitt liv rätt fantastiskt. Lägger in bilder från dagen senare i kväll när jag är hemma efter dagens äventyr.

Luffarslöjdskursen var jätte rolig och det gick bra för mig. Fast det visste jag nästan att det skulle. Jag är faktiskt väldigt kreativ. Vi fick två uppgifter: vi skulle göra en visp och en brödnagg. Jag gjorde två brödnaggar, en liten och en lite större. En skall jag ha själv och en skall jag ge bort. Det var svårt att böja ihop ståltråden utan att den korsade sig, det momentet prövade mitt tålamod. Men tillsist gick det som tur var, så jag slapp att bli galen. Vispen var inte svår att få till, men det krävdes fingerstyrka, särskilt i rullmomentet till själva vispgrejen. Sedan ägnade jag ganska lång tid åt anteckningar, så de andra började göra en skål och det hann inte jag. Men det är ju en ny dag i morgon med nya möjligheter. Vi får se vad det blir då.
Köpte med mig en tårta till te koppen jag skulle få hos mina goda vänner.