onsdag, augusti 03, 2011

Firefly och Buzzy

Idag var jag på den coolaste utflykten på hela semesterresan, valsafari. Vi åkte med den snabbaste båten(enligt reklamen)för att spana efter valar. Av någon förunderlig anledning glömde jag bort att jag blir sjösjuk så fort jag placerar mig själv på en båt. Jag tog med andra ord ingen åksjuketablett på morgonen och var sjösjuk under stora delar av utresan, men så fort valarna dök upp och bröt havsytan var sjösjukan bortblåst och glömd. Det var en fantastisk upplevelse. Valarna hoppade och flaxade med sina sidfenor och stjärtfenor. Så coolt, så häftigt. Valarna som vi såg heter Fierfly och Buzzy och tillhör knölvalssläktet. Det är stora häftiga däggdjur som lever i våra havsdjup, förunderliga och mäktiga på samma gång.

Ps.Inlägget är mitt första på Ipad, lite svårare att skriva på än min trogna batteritomma PC.Ds.