torsdag, juni 23, 2011

En spontan resa upp till ljuset, dag 1

Första kvällen
En söndags eftermiddag fick jag en spontan inbjudan att få åka upp till mitt ursprungslän, Norrbotten över midsommar. Det var en sådan där spontangrej både från min sida och från min inbjudande vän. En mycket rolig spontan grej. Redan samma dag bokade jag flygbiljetterna och fyra dagar senare landade jag i Luleå. Vi åkte på utflykt till vårt ställe vid gamla laxfisket och jag insöp ljuset och solen vid min kära älv. Vi fikade såklart, fransk chokladkaka och mina egenodlade jordgubbar, som inte längre var så klimatsmarta på grund av flygtransporten på 98 mil. Kvällen avslutades med en tur till det vackra sjukhuset, nej jag ramlade inte och bröt ett ben eller två. Det var en lite kvarglömd laxlåda som skulle hämtas från ett skrivbord.