torsdag, juni 09, 2011

23 dagar kvar till semestern

23 dagar kvar till semestern, jag stannar upp ett slag och suger på den karamellen lite. 23 dagar är länge men i kalendern är det rätt snart. Mycket skall hinnas med, både i vardagen och på jobbet innan jag kan åka på semester. Men jag längtar nu, längtar efter äventyr och upplevelser. Jag googlar och slår i reseguiden och drömmer mig bort. I bland blir jag så frustrerad på mig själv och hur jag funkar. För fastän jag längtar, mår bra och gör upp drömmar för min resa till USA kan jag inte sluta fundera på hur tomt det kommer att bli efteråt. Neråt spiralens ekorrhjul sätts i gungnig och tar fart. Det är som om det finns ett gift djupt i min själ som aktiveras så fort jag ser fram emot något, längtar och är med om bra och roliga saker. Jag känner att det ligger där och lurar, i bakgrunden, bakom allt fint jag får upp via google och ser i min guidebok. Men helt ärligt har jag tröttnat på att ha det så och funderar på hur jag skall rena mitt system från främmande frätande gifter, för nu får det vara nog. Jag ska minsann få ha roligt på min semester resa, fem veckor i USA i en framrusande bil med stereon på högsta volym. Nja kanske inte på högsta volym. Men först måste lägenheten städas, ryggan lagas, tvättas och packas men sedan är jag redo att njuta.