lördag, februari 26, 2011

Jag har besegrat yllegarnet

Flätade band
Jag har lyckats besegra min egen hjärna och yllegarnet. Jag kan nu fläta band och skulle nog klara av skosnöre längden också, om utifall att jag utsatte mig för det. Tyvärr har det visat sig att de lärare jag så varmt talade om i ett tidigare inlägg, inte är så fullt "kunniga" som jag först trodde. Det har visat sig så här i efterhand att jag kom att behärska flättekniken, långt innan jag hade flätat 5 km band som dessa hemslöjdskonsulenter antydde att det kunde tänkas ta. Jag kan till min egen stora glädje konstatera, att jag behärskade flättekniken redan efter dryga 75 cm. Detta faktum är antingen ett bevis på min suveränitet eller så överdrev mina lärare kraftigt, då de med glimten i ögat hävdade att det skulle krävas 5 km band för att flätningen skulle sitta i handen. Det lutar nog mot det senare, dessvärre.