onsdag, november 24, 2010

Medinan, dag 6

De ser så härligt uttråkade ut.
Idag har jag haft en lugn dag. Satt en stund på balkongen och täljde på mina björk pinnar, badade och njöt av solen (som faktiskt var varmare om man stod upp, jämnfört med om man låg ner). Efter stranden gick vi ut och åt lunch, kalvkotlett med potatis och grönsaker åt jag. Mycket gott och Coca-Colan var lika dyr som vanligt. När vi var mätta och belåtna gick vi in i Medinan, gamla stan i Sousse och tillika stadens basarområde. Det vimlade av gångar och försäljare som ville att man skulle gå in i just deras butik och köpa just deras grejer. Det var en riktigt mysig basar och en del fina saker. Jag shoppade loss rejält och var riktigt slösaktig. Jag shoppade en röd skinväska för 25 kr, en häst i skin för 10 kr och två emaljerade klockor till jul för 20 kr. Sedan besökte vi fruk- och fisk marknaden. Där handlade jag bröd, mandariner, päron och grape för 30 kr. Innan vi tog en taxi till hotellet, fikade vi på ett trevligt fik och jag drack en jättegod färskpressad apelsinjuice.