måndag, oktober 25, 2010

En trevlig dag

Idag har det varit en trevlig och mysig dag, bortsett från att min bank har flyttat utan att säga till. Fick mitt nya bankomatkort idag till Skandia banken och kände mig självsäker när jag gav mig iväg, för Skandia banken är en av få adresser jag hittar till utan problem. Men väl framme så var allt tillbommat och gömt bakom byggställningar och träplank. Och då fick jag plötsligt en vag minnesbild från samtalet med kundtjänst, det var någonting med Sveavägen 44. Tog tunnelbanan och retade mig över förlorad tid och att det skulle komma att krävas en ny stämpel på remsan. Men denna tillfälliga förbittring, byttes snabbt till ett lugn när jag väl fick hålla mitt nya kort i min hand. Jag kände att livet återvände till mig. Insåg hur beroende jag har blivit av en plastbit och kanske borde det ha bekymrat mig, men jag bara njöt av min återfunna frihet.

Träffade PJ idag och det är ju alltid trevligt, även om det idag var en blixtvisit av det snabbare slaget. På eftermiddagen bakade jag rågbullar, för jag har tröttnat på ICAs torftiga brödutbud. Nu doftar hela lägenheten härligt nybakt, skall äta broccoli- och champinjonsoppa till middag och äta mina nybakade rågbullar till. Ja, inte alla 21 förstås, men en eller två lär slinka ner. Hinner dock inte till träningen idag, men det är ingen katastrof. Jag är bra i alla fall.