fredag, juli 30, 2010

Dag 4 av 6 En blåsig dag

Om gårdagen var den stora regndagen så var idag, den stora blåsdagen. Fördelen med en blåsig dag är många: inga mygg, inga bromsar, inga "brummare" (de stora köttätande brummande krypen som biter stora stycken av en om de får chansen), havet och vågorna är otroligt vackert i blåst och man kan ha långbyxor på sig och skydda sig mot festingar, utan att dö av värmeslag. Gick till naturreservatet här på Nåttarö idag.Badade i jättevågor och hade hur kul som helst och dessutom var det varmt i vattnet + 20. Sedan promenerade jag i lummig skog och ute på kala klippor. Det blev en heldag ute i naturen, härligt. Jag älskar havet och kunde inte ha haft en bättre dag. Är glad att jag stannade, trots ivriga påtryckningar om att jag jag borde ha tagit sista båten hem i går under regnstormen.