fredag, juli 02, 2010

Dag 2 av 11

Tältet är uppe, madrassen pumpad och nya sovsäcken uppackad. Jag har en sovsäck utformad speciellt för kvinnor och som har en ficka på med dragkedja. Undrar om det är fickan som gör sovsäcken tjejig? Varm och skön är den i alla fall. Dagen idag har jag spenderat i solen vid havet, nästan utan att bränna mig alls. 25 grader i vattnet, 30 grader i luften och lätt bris, blå himmel och sol. Jag gillar semester! Gick till stranden genom en underbar liten skog på en stig bredvid ett gammalt nerlagt tågspår. Det var härligt och sommarfaktorn var hög, men jag mötte en gotlänning som inte hälsade när jag sa hej! Det är ovanligt, så kanske var det en turist från Stockholm på en hyr cykel på väg från stranden?

Såg min första plattfisk idag och en gullig havs ål simmade förbi mig är jag lekfullt sprattlade runt i vattnet.