torsdag, juli 01, 2010

Äntligen semester.

I år känns det så... äntligen semester. Åkte iväg direkt efter jobbet, man måste ju ta vara på semestern och investera tiden väl. Men väl på pendeltåget mot Västerhaninge, drabbades jag av den stora tröttheten och tänkte det hade nog varit klokare att åka dagen efter jobbet, men men. I Västerhaninge bytte jag pendeltåg till Nynäshamn tåget och då började problemen, fel på signalsystemet hette det och vi stod stilla efter 5 minuter. Första stoppet varade i 25 minuter, andra stoppet i 5 minuter och sedan kröp tåget fram, vi blev 55 minuter sena men tåget gick hela vägen fram till Nynäshamn. Man får vara glad för det! Båten till Gotland, ja för det är dit jag ska i 11 dagar, avgick i tid och jag fanns ombord. Nu har jag haft semester i fyra timmar och fem minuter av mina 6 veckor och jag tror jag kommer att gilla det...

Båtresan gick bra, havet höll sig lugnt och Visby visade upp sig med sitt finaste kvällsljus och jag gick i land till solnedgången. Fantastiskt fin start på resan och semestern. Båten blev 20 minuter sen på grund av att de inte kunde utnyttja full motorkapacitet, men det gick ingen nöd på mig jag hade ju med mig min dator och kamera och kontokort då kan man roa sig...Nu är klockan 23.30 och jag har haft semester i nio och en halv timme. Härligt!