lördag, april 17, 2010

Det är vår i luften

Våren är tiden framför alla andra då det gäller växtkraft. Vårblommor, löv och knoppar exploderar och inomhussådden frodas. Solen skiner och fåglarna kvittrar och bygger bon som galningar. Jag spenderar min vår med så frön och grodda potatisen och där emellan funderar jag på hur jag vill leva mitt liv. Vad jag skall göra med alla mina sparade pengar, hur min sommar semester skall se ut, hur jag skall förhålla mig till min kropp och vad jag skall göra åt min vikt. Sådana där viktiga saker som man ibland behöver tänka på. Jag vet inte mycket än, men jag har en tid inbokad till en dietist och jag drömmer om att cykla runt Mälaren, åka till korsika, tracka i Grand Canyon, köpa en cykelkärra och en kajak. Kommer inte att hinna allt i sommar, men jag tror man är en lyckligare människa om man kan drömma. Jag tänker drömma stora drömmar för mitt liv och vara lycklig rakt igenom alltid.